Ledenvergadering op dinsdag 25 oktober 2016

Programma van de ledenvergadering gehouden zal worden op 25 oktober 2016 om 20.00 uur in Zalencentrum de Hoogte aan het Kerkpad te Obergum.

Agenda:

1. Opening en welkom
  2. Mededelingen
  3. Lezing over de 3D animatiefilm van het Klooster van Rottum door Jan Giezen en Willem van Wijnen.
  4. Gelegenheid voor vragen n.a.v. de lezing
  6. Sluiting

Het belooft een zeer interessante avond te worden waarbij uw aanwezigheid zeer op prijs zal worden gesteld.

Korte samenvatting van de lezing:

Enige jaren geleden zijn de contouren van het verdwenen klooster van Rottum in kaart gebracht met behulp van een grondradar. Op basis daarvan is een fraaie 3D animatiefilm gerealiseerd. De lezing van deze avond zal gaan over wat er zoal bij komt kijken om een 3D verhaal over een verloren stuk geschiedenis weer zichtbaar te maken. Willem van Wijnen zal vertellen over het opmeten van het klooster. Jan Giezen zal vertellen over de vertaling van de gegevens naar de animatie. Uiteraard zal de animatiefilm zelf ook worden vertoond.
Jan Giezen werkt momenteel aan de reconstructie van een verdwenen slot van de familie Cammingha op Ameland. Ook hiervan is een korte 3D film gerealiseerd, die we graag met het publiek willen delen.